І-ІІ рівні
1.Комунікативна
функція мови – це
А) функція формування й формулювання думки
Б) засіб пізнання світу
В) функція спілкування
Г) засвоєння людиною культури свого народу
2.Наука про знаки, їх властивості та системи називається
А інтенція Б семіотика
В лінгвістика Г евфемізматика
Д інвенція
3.До основних напрямів сучасного мовознавства відносяться всі, ОКРІМ
А комп’ютерної лінгвістики Б соціолінгвістики
В когнітивної лінгвістики Г комунікативної лінгвістики
Д зорової лінгвістики
4.У давньогрецькій мові слово logos означало
А звичай, звичка Б місце
В слово, мова, мовлення Г характер, норов
Д пристрасть, почуття
5.Зв’язок між мовою й свідомістю вивчає
А комп’ютерна лінгвістика Б соціолінгвістика
В когнітивна лінгвістика Г комунікативна лінгвістика
6.Установіть відповідність між основними напрямами сучасного мовознавства
та їх характеристиками
1 комп’ютерна лінгвістика 2 соціолінгвістика 3 комунікативна лінгвістика 4 когнітивна лінгвістика |
А вивчає мовне спілкування, що складається з таких
компонентів, як мовець, адресат, повідомлення, контекст, специфіка контакту
та код (засоби) повідомлення Б матеріальний об’єкт, що сприймається чуттєво і який у
процесах пізнання та спілкування є замінником (представником) іншого
предмета, явища, дії або події В створює лінгвістичне забезпечення опрацювання
інформації для комп’ютерних систем Г вивчає зв’язок між мовою й свідомістю Д вивчає взаємозв’язок мови й соціуму |
ІІІ.
1.Спишіть, добираючи потрібне слово з дужок.
Рекламу розмістили в найбільш (людних, людяних) місцях міста. У народній
медицині мед має (лікувальні, лікарські) властивості. Представники різних
поколінь не завжди (здатні, здібні) порозумітися. Остання обставина
має (виключно, винятково) серйозне значення.
2.Назвіть імена вчених-мовознавців. Хто з них справив на вас найбільше враження. Чому?
3. Вставити орфограми.
Бага…ство, голу…ка, бли…ати, В…ячеслав, в…язи, верб…я, торф…яний, міжгір…я,
дит…ясла, пан…європейський, пів…Європи,
підніж…я, зіл…я, тверджен…я.
ІV. Напишіть висловлення на одну із
тем:
«Одне я тільки знаю: що нам потрібне Слово. Як вогнище. Як доля. Як лінія
судьби». Л. Костенко, «Без мови немає народу»,
Без мови рідної, юначе,
й народу нашого нема».
В.Сосюра
Скористайтеся матеріалами, що нижче.
Культура мови
Краса української мови
Українська мова вважається наймилозвучнішою у світі. Вона дивує й
захоплює багатством словника, безмежністю форм, плинністю. Цією мовою були
написані неперевершені твори Шевченка, Франка, Лесі Українки, Коцюбинського.
Українське слово живе в піснях мого народу, чаруючи світ поетичністю,
мінливістю настроїв. Воно вводить нас у чарівний світ народних вірувань, у
народну творчість, вчить любити рідний край, велику Батьківщину.
Українська мова могутня, глибинна. І кожне слово має свій відтінок: сум,
радість, гумор, щедрість, щирість. Мова розчулює, закликає до боротьби, клекоче
у ненависті до зла, несправедливості, насильства.
Тож бережімо красу й чистоту рідної мови. Нехай наповнює вона наші душі
багатством і красою духовності.
Домашнє завдання
Відредагувати речення.
1) До характеристик прикладається:
атестат; справка з місця роботи, виписка з протоколу зборів трудового колективу2)
Читаючи новелу «Новина», картини страшного життя встають перед очима. 3) Наявні
помилки у творі виправлено. 4) Лукаш вирішує одружитися на Мавці. 5) У зв’язку
із змінившимся графіком руху, поїзд «Київ-Львів» слідуватиме пізніше. 6) Я знаю
це з імовірних джерел. 7) Я з ним у добрих відношеннях. 8) Не роби вигляду
немов не розумієш. 9) Любий учень знає Тараса Шевченка. 10) З дебоширами треба
вести сурову боротьбу. 11) Таке припущення вірогідне. 12) Дівчина піднімається
сходами вгору.
Згадаймо класиків: онлайнтест з української літератури для кожного
https://vseosvita.ua/news/zghadaimo-klasykiv-onlaintest-z-ukrainskoi-literatury-dlia-kozhnoho-5480.html?fbclid=IwAR3CxTnuVHpPElznv0YPtOFfxQdYGHUHJkzQoVYCUnVXu2
ЛІТЕРАТУРНІ МЕМИ
https://www.facebook.com/groups/forum.K.S/permalink
Три зозулі з поклоном
Відеоhttps://www.youtube.com/watch
Стислий переказ “Мини Мазайла” Миколи Куліша
Цитатна характеристика героїв “Мини Мазайла”
Класик, якого називають «солов’єм України»
Цікаві факти про Володимира Сосюру
Постмодернізм як літературне явище
Олесь Гончар “Залізний острів”: аналіз твору, скорочений переказ, характеристика персонажів!
Микола Вороний
"Блакитна Панна"
https://www.facebook.com/zyangolom/posts/2129609933941327
Псевдоніми письменників з програми ЗНО + тест
Корифеї української поезії Ліна Костенко
Як добре ви знаєте творчість Ліни Костенко? Тест.
Ліна Костенко “Українське альфреско”: текст, провідні мотиви та проблематика, художні засоби поезії!
10 сучасних українських письменників
http://www.uaua.world/2030/
11 уроків українцям від Павла Загребельного
http://vsviti.com.ua/ukraine/46733
“Народився Бог на санях” у виконанні Христини Соловій
Цінні думки Василя Симоненка. До річниці народження поета
Мудрість Василя Стуса: 5 принципів життя та 20 книг, які поет радив прочитати
http://www.uaua.world/1931/
The Frunk – Пам'яті Василя Стуса
гурт ScreamerS - "Як добре те, що смерті не боюся"
Олена Теліга— нескорений борець за волю нації
Розстріляне відродження. Український поет-футурист Михайль Семенко
Дилема творчості та виживання Володимира Сосюри
П.ТИЧИНА
Презентація
http://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/sonyachni-klarneti-p-tichina.html
Павло Тичина “О панно Інно”: читати вірш, провідні мотиви, історія написання, художні засоби поезії!
https://200baliv.com/o-panno-inno/
Олександр Довженко
Італійські кінематографісти називали Олександра Довженка "Гомером кіно". Його фільмами захоплювалися в Європі та за океаном. А от на Батьківщині його стрічки ніколи не були популярними.
https://www.facebook.com/gazetaexpres/videos/262958027678903/
Немає коментарів:
Дописати коментар